Miartan koirahoitolan palveluehdot
1. Miartan koirahoitola vakuuttaa hoitavansa hoitosopimuksessa mainittua eläintä siinä määritellyllä tavalla tarkemmin määritellyn ajan. Hoitosopimuksen tarkempi sisältö käydään aina läpi sähköpostitse.
2. Eläimen luovuttaja (asiakas) vakuuttaa, että hänen antamansa eläintä koskevat tiedot ovat oikeat, ja että koiralla on Suomen Kennelliiton ohjeiden mukaisesti voimassaolevat rokotukset, ettei eläin sairasta mitään hänen tiedossaan olevaa tarttuvaa tautia hoitoon tuotaessa ja että hän on eläimen omistaja tai että hänellä muutoin on laillinen oikeus luovuttaa eläin hoitoon.
3. Molemmat osapuolet sitoutuvat noudattamaan tämän sopimuksen ehtoja.
4. Koiran perushoitoon sisältyy;
– hihnalenkkeilyä n. 30min päivässä
– ulkoilua aidatulla pihalla
– ruokinta asiakkaan toimittamilla ruuilla hoitosopimuksen mukaisesti
– Lääkintä asiakkaan toimittamilla lääkkeillä sekä asiakkaan antamien ohjeiden mukaisesti
– Lisäpalveluista sovitaan erikseen sähköpostitse
5. Vuorokausihinta veloitetaan jokaiselta alkavalta 24 tunnin jaksolta eläimen tuomisesta lähtien eläimen noutamiseen saakka.
6. Mikäli eläin sairastuu tai loukkaantuu hoidon aikana, on hoitolalla oikeus viedä eläin eläinlääkärin hoidettavaksi. Tällaisessa tilanteessa hoitola ensisijaisesti yrittää ottaa yhteyttä asiakkaaseen. Hoitolalla on oikeus veloittaa eläinlääkärinhoidosta ja lääkityksestä aiheutuvat todelliset kulut sekä kuljetuksesta aiheutuvat kulut asiakkaalta. Kulut tulee korvata noudon yhteydessä.
7. Omistaja vastaa eläimen sairauden hoitokuluista silloin, kun syynä ei ole hoitolan hoidon laiminlyönti. Hoitola ei vastaa lemmikkien tartunnoista. Mikäli koira sairastuu hoitojaksolla, kotiutetaan koira mahdollisimman nopeasti. Tällöin hoitomaksua ei palauteta.
8. Maksu tapahtuu käteisellä/mobilepaylla eläintä noudettaessa. Laskuasiakkaalla maksu tulee olla suoritettuna, kun eläin tuodaan hoitolaan. Mikäli maksua ei suoriteta, se siirtyy perintään eikä asiakkaalla ole sen jälkeen mahdollisuutta käyttää Miartan palveluita.
9. Mikäli eläintä ei noudeta sovittuna ajankohtana, hoitolalla on oikeus pitää eläintä hoidossa niin, että asiakkaalle tulee kustannukset alkavan vuorokauden mukaisesti. Mikäli eläintä ei voida pitää hoitolalla, on hoitolalla oikeus toimia kuin kysymys olisi löytöeläimestä. Tällöin eläin toimitetaan lähimpään löytöeläintaloon.
10. Mikäli eläin sairastuu, vahingoittuu tai kuolee hoitolan tuottamuksellisen tai tahallisen toiminnan seurauksena, on asiakkaalla oikeus todellisten kustannuksien suuruiseen korvaukseen. Lähtökohtana on koiran ostohinta.
11. Hoitola ei vastaa kustannuksista vahingoissa, jotka aiheutuvat eläimen mukana tulevista puutteellisista varusteista. Omistaja huolehtii siitä, että eläimellä on sellaiset tarvikkeet ulkoiluttamiseen, että eläin ei pääse niistä irti (esim. panta ei lähde koiran pään yli tai valjaat eivät pääse luiskahtamaan koiran kääntyessä äkkinäisesti). Hoitola ei vastaa näin irti päässeistä eläimistä.
12. Mikäli koiran luovuttaja on antanut luvan koiran ulkoiluttamiseen vapaana aidatulla piha-alueella ja koira karkaa tai jos koira murtautuu tai kiipeää säilytystilastaan tai ulkotarhasta ja karkaa, hoitola ei vastaa koiran karkaamisesta tai katoamisesta aiheutuvista kustannuksista tai koiran arvosta jollei hoitolan katsota tuottamuksellaan tai tahallisuudellaan myötävaikuttaneen koiran karkaamiseen.
13. Jos eläin aggressiivisella käyttäytymisellään estää sen sopimuksessa määritellyn hoidon, on hoitolalla oikeus käyttää kuonokoppaa, jotta eläimen perustarpeet saadaan hoidettua.
14. Eläin luovutetaan ainoastaan henkilölle, joka sopimuksen on allekirjoittanut tai henkilölle, jonka sopimuksen allekirjoittaja on erikseen sopimusta tehtäessä nimennyt.
15. Asiakas vastaa eläimen sivullisille, henkilökunnalle, hoitolalle tai sen hoidossa oleville muille eläimille aiheuttamista vahingoista, mikäli vahingon ei voida voimassaolevan lainsäädännön mukaan katsoa aiheutuneen hoitolan henkilökunnan tuottamuksesta tai tahallisuudesta.
16. Mahdolliset huomautukset hoidosta on asiakkaan tehtävä kirjallisesti viimeistään kahden vuorokauden kuluttua hoidon päättymisestä.
17. Muissa asioissa toimitaan voimassa olevan lainsäädännön ja yleisen sopimusoikeuden periaatteiden mukaisesti.
Peruutusehdot:
Hoidon peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa (7vrk) ennen hoitojakson alkamista. Tätä myöhemmistä peruutuksista, Miartalla on oikeus veloittaa hoidon kokonaishinnasta 50 %. Jos peruutus tehdään alle 24h ennen hoidon alkua, Miartalla on oikeus veloittaa täysi hinta. Mikäli asiakas jättää saapumatta paikalle kokonaan, Miarta veloittaa hoidon täyden hinnan.
Sairastumistapauksissa peruminen veloituksetta on mahdollista lääkärintodistusta vastaan.
Miartan koirakoulun palveluehdot
Ilmoittautumis-, maksu- ja peruutusehdot
Ilmoittautumiset ovat sitovia. Kurssipaikka tulee perua viimeistään 7 vuorokautta ennen kurssin alkua. Tämän jälkeen kurssipaikan voi peruuttaa veloituksetta vain lääkärintodistusta tai eläinlääkärintodistusta vastaan, mikäli koira tai ohjaaja on loukkaantunut tai sairastunut niin, ettei kurssille osallistuminen ole mahdollista. Mikäli kurssipaikka perutaan niin, ettei 7 vuorokautta ehdi täyttyä, veloitetaan peruutuksesta koko kurssin hinta. Voit halutessasi myydä kurssipaikkasi eteenpäin, olet velvollinen ilmoittamaan muutoksesta kurssin vetäjälle.
Saat kurssi- infon sähköpostitse ennen kurssin alkamista.
HUOM! Sähköposti saattaa mennä roskapostilaatikkoon – muista tarkistaa se säännöllisesti!
Laskutus
Lasku lähetetään sähköpostitse ja kurssimaksu tulee olla suoritettuna eräpäivään mennessä.
Kurssin peruuntuminen
Ryhmien vähimmäis koiramäärä on 2, enimmäismäärä 4-5.
Kurssin peruuntumisesta/muuttumisesta ilmoitetaan viimeistään viikkoa ennen kurssin alkamisajankohtaa. Miarta pidättää oikeudet kaikkiin muutoksiin kurssin ajankohtaa, korvauksia, kouluttajaa ja alkamispäivää koskien.
Ryhmätunneille soveltuvuus
Kurssi toteutetaan sisätiloissa, joten kurssille osallistuvan koiran tulee sietää muita koiria samassa tilassa (tarvittaessa näköyhteys saadaan poistettua sermin avulla). Mikäli kurssin aikana todetaan, että koiralle ryhmätilanne on liian vaativa/häiriö muille koirille on kohtuuton, mietimme yhdessä omistajan kanssa sopivan vaihtoehdon. Esimerkiksi tilalle voidaan sopia yksityistunti tai useampi, kurssin hinnan/käymättömien kertojen mukaan.
Vastuu ja turvallisuus
Kursseilla jokainen koiranomistaja on vastuussa koirastaan. Mikäli koira tai omistaja aiheuttaa vahinkoa tilassa muille koirille, ihmisille tai irtaimistolle, on omistaja korvausvelvollinen. Mikäli koirasi tekee tarpeensa halliin, noudatetaan hallikohtaisia sakkokäytänteitä.
Tarttuvat sairaudet ja loiset
Koiran omistaja tai ohjaaja on velvollinen jäämään pois tunnilta, mikäli koiralla todetaan tarttuva sairaus tai loistartunta. Tulethan siis kurssille vain terveen koiran kanssa, joka on rokotettu Kennelliiton ohjeistuksen mukaisesti.
Huomioi myös, että perheen kaikkien koirien tulee olla tarttuvista taudeista terveitä, voidaksesi osallistua kurssille.
Ilmoitathan myös, mikäli koirasi sairastuu tarttuvaan tautiin pian kurssin päättymisen jälkeen.
ILMOITTAUTUMALLA KURSSILLE HYVÄKSYT NÄMÄ KAIKKI EHDOT
Miartan kotiavun palveluehdot
Sopimusosapuolet
Asiakas tilaa kotisiivouspalvelun Miarta-yrittäjältä. Molemmat osapuolet sitoutuvat noudattamaan näitä ehtoja.
Palvelun sisältö
Palveluun kuuluu tarvittaessa tutustumiskäynti, yksilöllisesti sovittu kotiapu-/siivous sekä tarvittavien välineiden (teräväkuivain, siivousliinat, pesuaineet ja ämpäri) käyttö. Asiakkaan tulee huolehtia imurin saatavuudesta.
Siivous toteutetaan aina turvallisesti ja yksilöllisesti.
Sopimus tehdään aina sähköpostitse.
Hinnasto
Kotisiivous kertakäynteinä: 45 €/h
Säännöllinen kotisiivous (käynnit väh. 4x/kk): 40 €/h
Yhdessä tehden -palvelu: 25 €/h (asiakas osallistuu siivoukseen)
Matkakorvaus: 0,50 €/km yli 5 km matkoista (lähtöpaikka Nuutintie 5A, 90650 OULU).
Aikataulut ja aloitus
Ennen säännöllistä siivousta järjestetään veloitukseton tutustumiskäynti, jossa kartoitetaan tarpeet ja sovitaan yksityiskohdat.
Mahdolliset aikataulumuutokset sovitaan aina sähköpostitse.
Laskutus ja maksuehdot
Laskutus tapahtuu kerran kuukaudessa.
Laskun eräpäivä on kuukauden viimeinen päivä, ellei toisin sovita.
- Kertakäynnit tulee maksaa viimeistään saman vuorokauden aikana, kun toimeksianto on suoritettu ja tällöin maksutapana käy Miartan tarjoamista maksutapa vaihtoehdoista mobilepay, tilisiirto ja käteinen.
- Mikäli kertakäynti maksetaan laskulla lisätään summaan laskutuslisä (+3€)
- Myöhästyneistä maksuista voidaan periä viivästyskorko kulloinkin voimassa olevan korkolain mukaisesti.
- Muistutuslasku +5€
Peruutusehdot
Siivous voidaan peruuttaa viimeistään 24 tuntia ennen sovittua aikaa ilman lisäkuluja.
Myöhästyneestä peruutuksesta peritään sovittu tuntihinta.
- Sairastapauksessa asiakas on oikeutettu täyteen hyvitykseen esittäessään lääkärintodistuksen ja tehdessä peruutusilmoituksen ennen siivousajankohdan aloitusta.
Vastuu ja turvallisuus
Miarta vastaa työn suorittamisesta huolellisesti ja turvallisesti. Asiakkaan tulee ilmoittaa mahdollisista erityispiirteistä (esim. lemmikit, arvoesineet, erityiset pinnat tai materiaalit), jotta ne voidaan ottaa huomioon.
Miarta ei ole korvausvelvollinen, mikäli jokin vahinko on aiheutunut esteestä, johon Miarta ei ole voinut vaikuttaa, taikka asiakas ei ole tiedottanut Miartaa tarvittavilta osin vahingon ehkäisemiseksi.
Laatutakuu ja reklamaatiot
Jos asiakas ei ole tyytyväinen siivoukseen, reklamaatio on tehtävä kolmen (3) vuorokauden kuluessa siivouspäivästä. Tarvittaessa Miarta tekee korjaavan siivouksen ilman lisäkustannusta.
Sopimuksen muutokset ja irtisanominen
Palvelun sisältöä ja aikatauluja voidaan muuttaa sopimalla siitä kirjallisesti yhdessä etukäteen.
Säännöllinen siivoussopimus on irtisanottavissa 1 kuukauden irtisanomisajalla kumman tahansa osapuolen toimesta.
Sovellettava laki
Näitä ehtoja täydentävät Suomen kuluttajansuojalaki ja sopimusoikeuden yleiset periaatteet.
Asiakkaan velvollisuus
Asiakkaalla on velvollisuus edesauttaa yhtiötä tarvittavilta osin siivoustapahtuman onnistumiseksi.
Mikäli Miartan ei ole mahdollista suorittaa tilauksen mukaista siivoustapahtumaa asiakkaasta johtuen, lasketaan siivoustapahtuma tapahtuneeksi ja Miartalla on oikeus veloittaa palvelusta täysi hinta.
Mikäli tiloissa on hälytysjärjestelmä, on asiakkaan ilmoitettava ohjeet sen käytöstä yhtiölle ennen ensimmäistä siivouspäivää. Mikäli asiakas ei ole antanut ohjeita hälytysjärjestelmän käytöstä ja siivoojat vahingossa laukaisevat hälytyksen, on asiakas vastuussa siitä aiheutuvista seurauksista ja siihen liittyvistä kuluista.
TIETOSUOJASELOSTE
- Rekisterinpitäjä
Miarta
Nuutintie 5A, 90650 Oulu
Puhelinnumero: 04578361783
Sähköposti: info.miarta@gmail.com
Y-tunnus: 2599289-4 - Käsitellyt henkilötiedot
Keräämme ja käsittelemme seuraavia henkilötietoja asiakkailtamme sopimuksen tekemistä varten:
- Nimi
- Puhelinnumero
- Sähköpostiosoite
- Osoite
- Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste
Henkilötietoja käsitellään vain seuraaviin tarkoituksiin:
- Sopimuksen laatiminen ja täytäntöönpano koskien palveluita
- Asiakassuhteen hoitaminen ja yhteydenpito
- Laskutus ja muut sopimukseen liittyvät toimenpiteet
Henkilötietojen käsittely perustuu sopimuksen täytäntöönpanoon (EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan b-alakohta).
- Tietojen säilytys ja -aika
Asiakastiedot säilytetään sähköpostijärjestelmässä ja ne poistetaan, kun asiakassuhde päättyy ja mahdolliset lakisääteiset säilytysaikavelvoitteet on täytetty.
Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan kuin se on tarpeen sopimuksen toteuttamiseksi ja lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseksi.
Tietoja ei säilytetä pidempään kuin on tarpeen. - Henkilötietojen luovuttaminen ja siirtäminen
Henkilötietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille ilman asiakkaan suostumusta, ellei laki velvoita meidät tekemään niin. Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. - Asiakkaan oikeudet
Asiakkaalla on seuraavat oikeudet henkilötietojensa suhteen:
- Oikeus pyytää pääsy omiin tietoihinsa
- Oikeus vaatia virheellisten tietojen oikaisua
- Oikeus vaatia tietojen poistamista, jos tietoja ei enää tarvita
- Oikeus vastustaa tietojen käsittelyä
- Oikeus siirtää tiedot toiseen järjestelmään
- Oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle